Ga terug

5 trends waarop wij inspelen als Idee101

Stilstand is achteruitgang!

Niet elke trend moet je als bedrijf volgen. Toch zijn er een aantal zaken aan het veranderen waarvoor je als bedrijf klaar moet zijn. Idee101 heeft met ComPromise een groot aantal stappen gezet om deze zaken voor te zijn.

Dit zijn de vijf trends waarop wij anticiperen:
1. Internet of everything
2. Het omhelzen van nieuwe technieken
3. Everything as a service
4. CRM 2.0
5. Het nieuwe werken

1: Internet of Everything

Wij noemen het al jaren de grootste stille revolutie van de mensheid. Een combinatie van onbeperkte IP-adressen (dankzij ipv6), meer en sneller internet, en het kleiner en meer draagbaar worden van technologie zorgt ervoor dat de hele wereld online wordt. Apparaten komen met elkaar in verbinding, telefoons worden minder belangrijk en televisies worden smart. Idee101 is hier klaar voor, vooral het compleet ombouwen van onze software kern zorgt ervoor dat wij aan ieder device kunnen koppelen. Maar ook in de vormgeving zijn ze nu zo schaalbaar dat we op ieder apparaat informatie kunnen weergeven. Als laatste hebben we stappen gezet in het ontwikkelen van apps om ook op deze markt te kunnen inspelen.

2: Het omhelzen van nieuwe technieken

We ♥ techniek! Wij roepen dit al sinds dag één. Wij houden van techniek, het uitzoeken hoe nieuwe technieken werken en het vervolgens toepasbaar maken voor onze klanten. Op dit moment zijn we bezig met Google Glass, om te kijken of hiermee bepaalde informatie kan worden getoond uit onze apps.

3: Everything as a service

Medio 2013 hebben we het roer omgegooid en besloten dat al onze software moet kunnen worden opgedeeld in modules, apps, die standalone zijn te gebruiken. Ook hebben zijn we druk bezig het SAAS-model te introduceren aan onze klanten. Geen kosten up-front, maar een voorspelbaar maandbedrag en betalen alleen voor wat je per gebruiker nodig hebt. Zo kunnen we eenmanszaken maar ook de top van het MKB bedienen met onze oplossingen.

4: CRM 2.0

Onze klanten zijn onze helden. Begin 2012 zijn we afgestapt van onze traditionele marketingmanieren en proberen we het anders te doen. We geven onze klanten fairtrade chocolade, nodigen specifieke groepen klanten uit voor specifieke evenementen en hebben veel geïnvesteerd in klanttevredenheid.

5: Het nieuwe werken

Sinds begin 2014 hebben we een paperless office. Door te werken met tablets van Microsoft Surface kunnen onze medewerkers, waar ze maar willen en wanneer ze maar willen ontwikkelen. Ook hebben we veel (nog niet alle) processen geautomatiseerd. Een eigen app om de declaraties mee te doen, het digitaal tekenen van contracten maar ook de koppeling tussen onze eigen ERP applicatie en Accountview is hier een voorbeeld van. Grote partner hierin voor ons is ComPromise.

Conclusie

Wij zijn er klaar voor, iBeacon, Internet of things, Bring Your Own Device, laat de toekomst maar komen! Sinds dag één is de combinatie van techniek, creativiteit en het internet ons DNA en vanuit die focus is ons tijdperk nog maar net begonnen.

Categorie: Inspiratie | Gepubliceerd: 15 augustus 2014
Copyright © Idee101 B.V. · Algemene voorwaarden