Ga terug

Bij de loodgieter thuis lekt de kraan.

Het is 08:25 ik sta voor de deur bij een hopelijk toekomstige klant. Een bedrijf dat windmolens beheerd en daarvoor slimme software zoekt. Maar "met wie was die afspraak ook alweer?", de term goed beslagen te ijs komen is natuurlijk niet voor niks bedacht. Ik open mijn e-mail op mijn iPhone, zoeken, zoeken, zoeken, shit geen internet. “Alleen GPRS, !#$%, hoe is het mogelijk in 2015 hier in Nederland!” ik zit in de auto te tieren op mijn arme iPhone.

Overkomt jou dit? Mij nu niet meer, sinds wij ons ERP Systeem, Cleverdesk, responsive hebben gemaakt. ERP, Cleverdesk, Responsive? Dat soort termen ben je van Idee101 niet gewend. Oké beginnen bij het begin. Cleverdesk is het pakket dat wij gebruiken als klantensysteem (CRM), personeelssysteem (HRM), voor onze administratie (Financieel), voor onze urenverantwoordingen, helpdesk en projecten. Deze applicatie wordt wekelijks up to date gehouden door Bram (onze cleverdesk pro) om het pakket zo goed mogelijk aan te sluiten op onze processen. Cleverdesk wordt integraal gebruikt door onze medewerkers, is van buitenaf (via het internet) te benaderen en gekoppeld aan ons financieel pakket en aan Exchange. Op deze manier hebben we 90% van ons processen gevangen in een systeem.

Responsive design icm websoftware

Het grootste probleem met Cleverdesk was tot op heden dat het niet bruikbaar was op een mobiele apparaat. Daar hebben we nu verandering in gebracht door het systeem Responsive te maken. Op deze manier kunnen we de opgedane kennis ook toe passen in onze andere pakketten/modules. Het mooie van responsive ontwerpen is dat het uiterlijk van je website/applicatie zich aanpast aan het apparaat. (Lees hier ook “5 misverstanden over Responsive Design, http://www.frankwatching.com/archive/2013/12/19/5-misverstanden-over-responsive-webdesign/)

Responsive design, werkt niet alleen op tablets en smartphones, maar ook (je bent wel beperkt qua ruimte) op een smartwatch. Op deze manier kun je erg gemakkelijk informatie delen en gebruiken binnen je organisatie. Mijn ochtend bij de klant voor de deur ziet er al heel anders uit als ik op mijn telefoon, door simpel te zoeken de klantkaart open. Ik kan zien of er iets speelt bij het bedrijf, zijn er vragen/gesprekken/klachten/offertes voor deze klant waarvan ik moet weten? Wie zijn onze contactpersonen. De informatie is dus centraal en integraal beschikbaar voor iedereen in mijn bedrijf.

Meer weten? Kom gerust eens kijken!

Ben jij voor jouw organisatie ook benieuwd naar de mogelijkheden van dit soort oplossingen? Sta je op het punt om een nieuw pakket aan te schaffen of een app te laten bouwen?

Wij vertellen je graag onder het genot van een inspirerende kop koffie wat de mogelijkheden en valkuilen zijn. Wij geloven er namelijk in dat je met software kunt bereiken dat mensen meer plezier krijgen in hun werk. En dat doe je onder andere door het toegankelijk te maken. Kortom bij deze loodgieter is de kraan gedicht.

Maarten Overeem

Artikel door Maarten Overeem

 

 

Categorie: Inspiratie | Gepubliceerd: 2 juni 2015
Copyright © Idee101 B.V. · Algemene voorwaarden